کد مطلب: 205299
سردار قاآني:
شهيد سليماني در برقراري ارتباط بين ميدان و ديپلماسي جلودار بود
تاریخ انتشار : 1400/10/12 13:18:39
نمایش : 700
فرمانده قدس سپاه گفت: شهيد سليماني در زمينه هاي مختلف جلودار بود و يکي از عرصه هايي که ايشان به صورت برجسته جلودار آن بودند، برقراري ارتباط بين ميدان و ديپلماسي بود.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سردار اسماعيل قاآني صبح روز يکشنبه در مراسم دومين سالگرد شهادت حاج قاسم سليماني که در مرکز مطالعات وزارت خارجه با حضور حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه و تعدادي از ديپلمات ها و مديران ارشد اين وزارتخانه برگزار شد با بيان مطلب فوق گفت: ايشان ارتباط خوبي بين عرصه ميدان و ديپلماسي ايجاد کردند. در اين عرصه جلودار بودند و دفاع کننده از اين منطق بودند.

وي با بيان اينکه مجموعه وزارت خارجه نيز در دوره هاي مختلف با شهيد سليماني در اين عرصه همراهي داشتند افزود: ما با افراد کاري نداريم ممکن است برخي افراد نوساناتي داشته باشند، ولي همواره اين هم افزايي و همکاري وجود داشته است.

سردار قاآني با بيان اينکه سردار سليماني فرزند مکتب امام خميني (ره) هستند گفت: ايشان موفقيت در صحنه عظيم مقابله با دشمنان را در اين مي ديدند که اين تعامل و هم افزايي به صورت روزمره و مستمر بين ميدان و ديپلماسي برقرار باشد و شهيد سليماني جلودار اين پيوند مبارک بودند.

وي با بيان اينکه وقتي از مکتب شهيد سليماني صحبت مي کنيم يکي از موضوعات مهم اين است کساني که در فضاي ديپلماسي و سياسي کشور فعاليت مي کنند با کساني که در عرصه ميدان کار مي کنند بين آنها اين همراهي و هم افزايي وجود داشته باشد و آنها در کنار هم قرار بگيرند، گفت: اينجاست که خداوند به کار برکت مي دهد و اين پيوندي است که از تهران ايجاد شده و در کشورهاي مختلف عمق پيدا کرده است.

سردار قاآني با بيان اين که تهران قله مقاومت ، انقلاب اسلامي و همگرايي بين بخش هاي مختلف اسلام است تصريح کرد: اين جا مرکز تقريب است و کساني مانند شهيد سليماني جلودار ايجاد اين همگرايي و وحدت بودند و در اين عرصه با اخلاص و صداقت رفتار مي کردند. ايشان در صحنه هاي مبارزه فقط نگاه سياسي نداشتند گرچه از نگاه عميق سياسي نيز برخوردار بودند ولي آنچه که باعث مي شد ايشان به ميدان بيايد و در عرصه مبارزه با ظلم حاضر شود نگاه اعتقادي بود که ايشان از آن برخوردار بودند.

فرمانده قدس سپاه با اشاره به فرمايشات روز گذشته مقام معظم رهبري در خصوص شخصيت شهيد سليماني و مکتب ايشان تصريح کرد: مقام معظم رهبري در بيان ويژگي هاي مکتب شهيد سليماني تاکيد کردند که در اين مکتب دو موضوع صداقت و اخلاص، برجسته و عمده است و در واقع مظهر مکتب شهيد سليماني است.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم از بيان خود و مطابق درک خودمان اين موضوع را بيان کنيم مي توانيم بگوييم که اين دو ويژگي ارزشمند متمرکز در يک واژه است و آن ولايت مداري است. فرد ولايت مدار هم صداقت دارد هم اخلاص دارد.

وي با بيان اينکه وقتي زندگي رهبران و افرادي را که در راستاي ارتقاي مکتب ولايت شهيد شده اند بررسي مي کنيم مي بينيم که زندگي آنها سرشار از ويژگي هاي ارزشمندي است که در راس آن صداقت و اخلاص است؛ چرا که همه آنها ولايت مدار هستند و مکتب آنها محل پرورش افرادي بوده که صادق هستند و با اخلاص عمل کرده اند. در واقع ولايت مداري اوج قله اين ويژگي هاي ارزشمند است و اين مسيري است که شهيد سليماني هم عامل به آن بودند و هم استاد آن بودند.

سردار قاآني با بيان اينکه دليل اصلي موفقيت نظام جمهوري اسلامي ايران اين است که  در پرتو نورانيت ولايت حرکت خود را در تمامي زمينه ها تنظيم کرده است، گفت: حرکت در اين مسير بوده که باعث شده اين نظام الهي که هميشه از طرف هاي مختلف مورد هجوم دشمنان بوده - دشمناني که از قدرتمندترين ابزار مادي برخوردار بوده اند - با پيروزي اين هجمه ها را پشت سر بگذارد. در واقع اين نورانيت ولايت بوده است که در فراز و نشيب هاي سخت اين نظام را هدايت کرده است.

وي با بيان اين که نورانيت وجود سردار سليماني در تبعيت محض از ولايت فقيه است و ايشان خود در وصيت نامه شان به صراحت بر اهميت تبعيت محض از ولايت فقيه تاکيد کرده اند افزود: شهيد سليماني صاحب نظر بوده اند، داراي فهم  و ايده بودند و بزرگان کشور و جهان اسلام وقتي منطق ايشان را گوش مي دادند آفرين مي گفتند و اين منطق را مورد تحسين قرار مي دادند ولي خود ايشان در عين حال تابع محض ولي فقيه بودند.

سردار قاآني گفت: اگر مي گوييم که طرفدار مکتب شهيد سليماني هستيم خلاصه آن اين است که سرباز آقا باشيم و آقا را امام خود بدانيم. مهمترين علت بزرگي شهيد سليماني اين بود که با تمام فهم و ايده اي  که داشتند تابع محض آقا بودند.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg